Folosim cookie-uri | We use cookies
×
Teatrul Regina Maria

Noutăți

Dragi spectatori,
 
În perioada sărbătorilor, Agenția de bilete va fi închisă între 23 decembrie - 2 ianuarie.
 
Începând cu data de 3 ianuarie, se va relua programul normal și anume:
Marți - Vineri: 12.00 – 18.00
Sâmbătă: 10.00 – 13.00
Luni și duminică: închis
 
Vă reamintim că biletele se pot achiziționa și online de pe Bilete.ro cu livrare electronică sau prin Poșta Română, Inmedio, Germanos sau Vodafone.
 
Vă așteptăm cu drag la teatru!
 

Din cauza lucrărilor de modernizare a zonei din jurul clădirii Teatrului de Stat, începând cu data de 7 noiembrie, Agenția de bilete a Teatrului Regina Maria își mută sediul la Sala Arcadia, etajul I - Pasajul Vulturul Negru (intrarea dinspre strada pietonală Vasile Alecsandri).

Activitatea agenției de bilete se va desfășura la noul sediu până la finalizarea lucrărilor care îngreunează accesul în clădire. Programul după care agenția funcționează este același: marți – vineri de la ora 12:00 la ora 18:00, sâmbăta de la 10:00 la 13:00, iar duminică și luni închis. Ne puteți contacta și la numărul de telefon 0371.381.550 sau la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

De asemenea, biletele vor putea fi achiziționate și cu o oră înainte de fiecare spectacol de la intrarea în sala unde acesta urmează să se desfășoare, iar online prin intermediul www.bilete.ro. Programul lunilor noiembrie și decembrie va fi disponibil pe site-ul partenerilor noștri începând cu 7 noiembrie.

Vă așteptăm cu drag la spectacole!

Luna octombrie aste rampă de lansare către festivaluri de profil pentru cele două trupe ale Teatrului Regina Maria.

În perioada 4-17 octombrie, întreaga echipă a spectacolului GULLIVER se alătură personajului principal și pornesc în călătorie, de data aceasta în Rusia, unde vor poposi la Festivalul Internațional de Marionete „Pe Insulele Miracolelor” din Sakhalin. Aflat la cea de-a V-a ediție, festivalul bienal rusesc aduce pe scenă, timp de 10 zile, nu mai puțin de 28 de reprezentații de la teatre din 10 țări.

„De fiecare dată, geografia festivalului se extinde.”, explică Inga Kostanova, Director al Teatrului de Marionete Sakhalin. „Pentru prima dată, artiști din Argentina, Iran și România vor veni în Sakhalin. Spectatorii vor avea ocazia să se familiarizeze cu o varietate de păpuși, să vadă reprezentații pentru toate categoriile de vârstă, să învețe despre istoria și tradițiile teatrelor de păpuși din diferite țări.”

De asemnea un motiv de bucurie îl reprezintă faptul că Teatrul Regina Maria are onoarea de a participa și în această ediție, în perioada 22-24 octombrie, la Festivalul Național de Teatru din București, unul dintre cele mai importante evenimente teatrale din România.

Spectacolul AVALANȘA de Tuncer Cucenoglu, regia Petru Vutcărău, spune povestea cutremurătoare a unei mici comunități din munții Anatoliei, care se ghidează după reguli învechite alimentate de frici ancestrale.

Recunosc că îmi vine greu, foarte greu să scriu despre Ducu Darie la timpul trecut. Cum să scrii astfel despre un om, un artist la al cărui debut ai asistat tu, un coleg  care azi se apropie de 80 de ani ? Oricât de nedrept mi se pare, uite că scriu...

În teatrul orădean mai suntem doar câțiva dintre cei care i-am fost alături la debut: Mircea Bradu, la acea oră directorul teatrului, de fapt cel care l-a convins pe Ducu să aleagă Oradea, Eugen Țugulea, actorul octogenar care a interpretat rolul principal din spectacolul controversat, cu aluzii politice periculoase”Jolly Joker”, ..spectacol urmărit de cenzorii comuniști până la... Galați, la Festival, scos  rapid de pe afișe cu scandal și cu urmări neplăcute, cu pedepse pentru director și pentru subsemnata ca secretar literar... Și ar mai fi, aici la Oradea, actrița Mariana Neagu și actorii care mai sunt și azi în trupă:  Daniel Vulcu, Petre Panait, Tiberiu Covaci, Emil Sauciuc, George Voinese, Ion Ruscuț...

Tânăr și entuziast, Ducu Darie a descins la Oradea în toamna anului 1983 ca proaspăt absolvent al IATC, clasa de regie a lui Dinu Cernescu, reputat regizor și profesor însoțit de alți doi tineri: Maria Miu, scenografă și proaspăta lui soție și un alt debutant,  Cristian Șofron, cunoscut deja din filmul Toate pânzele sus... Orașul le-a plăcut tuturor, Ducu începând prin a se plimba zilnic pe străzile orașului, necontenind să admire clădirile, dar începând să–i cunoască și să-i îndrăgească pe orădeni.

Venea , mai ales ca fiul unuia dintre cei mai iubiți actori de teatru, film și televiziune Iurie Darie și al actriței Consuela Roșu, ambii de la Teatrul de Comedie din București. Recunosc, nu-i prea plăcea să-l prezentăm ca fiul lui Iurie Darie, dar noi îi spuneam, în glumă că va sosi momentul să se spună „Uitați, Domnul este tatăl regizurului Alexandru Darie”...

De numele lor, al celor doi ca regizor și scenograf se leagă, în cei trei ani cât au lucrat la Oradea, câteva spectacole memorabile. Toate. Din piesa lui Mihai Săulescu, ”Săptămâna luminată” a făcut un spectacol tulburător, încărcat de emoție, dovedind o rafinată cunoaștere a miturilor, adăugându-i o muzică stranie și un decor capabil să definească deopotrivă timpul străvechi, nedefinit și cel modern, cu tot ce ține de prezent. ”Porțile”  se numea spectacolul, bine primit la Festivalul de teatru scurt, ediția din 1984..

”Jolly Joker” a fost spectacolul de scandal al instituției, „scăpat” ca prin minune de ochii vigilenți ai comisiei ideologice a partidului din Oradea, dar trezind observații la Festivalul de la Galați, deoarece, da, spectacolul chiar dădea tare în regimul condus dictatorial de Ceaușescu. Desigur, totul era oarecum ascuns, mascat  în metafore, hiperbole și permanent în aluzii fine, dar pentru cine voia să audă, era limpede încotro bătea... Dincolo de povestea banală în fond, spectacolul aducea caricatural, satiric, lumea coruptă, ipocrită și perversă – consecință a unui regim dictatorial.

În 1987 un alt spectacol bulversa lumea teatrală: din scheciurile  aluzive, dar oarecum cu adresă politică minor ale lui Tudor Popescu, prieten foarte bun și devotat al teatrului și al meu personal, Ducu a creat un spectacol excepțional. Eugen Țugulea îmi mărturisea azi că pentru el Ducu rămâne regizorul cel mai talentat , capabil ca nimeni altul să adâncească o idee dintr-un text dramatic și să dezvolte în imagine, cu o fantezie debordantă, ideile unei piese pe lângă care alții ar trece ușor. Un cunoscut cronicar dramatic, Doina Modola, scris entuziastă că  ”întreaga montare , admirabil orchestrată, .. pe toate gamele umorului, de la comicul buf la șarja  groasă, de la schiță la caricatură, ... vizează intransigent dezafectarea resorturilor conștiinței, denunțând-o senin, alert”...

Fiind „doctor în muzică” , cum spuneam noi, Ducu a alcătuit o muzică de spectacol excepțională, combinând arii din opere cu mici compoziții numai de el știute. Au strălucit în spectacol actorii Simona Constantinescu, Ion Mâinea, Toma Nicolae, Alla Tăutu, Petre Panait, dar presa a consemnat prestația de excepție a lui Daniel Vulcu.

Am lăsat la urmă memorabilul spectacol AMADEUS , a cărui premieră a avut loc în iunie 1986. A fost un pariu al fostului student al  regizorului Dinu Cernescu, al cărui spectacol cu piesa lui Peter Shaffer se juca la Teatrul ODEON cu Radu Beligan în rolul lui Salieri... Ei bine, spectacolul de la Oradea a fost PESTE al celui din capitală. Au recunoscut specialiștii în ale teatrului. Maria Miu a creat un decor fantastic, în trompe- L*oeil, viu, colorat, atrăgător, costume de o frumusețe ce-ți tăiau respirația. Muzica, la care a contribuit și colaboratorul său, pianistul Gheorghe Haussman, a fost nu doar ilustrație a scenelor dramatice fin, atent gândite, ci de-a dreptul un element strict al spectacolului. Cristian Șofron a fost, nu a jucat un Mozart de neuitat: fragil, vulnerabil, feremecător. Ion Mâinea a fost un Salieri tulburător, rolul marcându-l pentru tot restul vieții. Blestemându-l pe Dumnezeu care nu pe el l-a ajutat, ci pe tinerelul care s-a dovedit genial față de meșterul-compozitor mediocru, Ion Mâinea a fost urmărit de rol, rupându-și piciorul în noaptea de după premieră... Incredibil, dar adevărat.

 Rolul tinerei soții a lui Mozart i-a revenit Cristinei Șchiopu, una din vedetele noastre din acei ani. Excelent rol, gândit în cele mai mici detalii.

De altfel toți au fost f. buni, spectacolul s-a jucat de 62 de ori. Orădenii veneau ș de mai multe ori la spectacol.Ca un fapt divers, soțul meu l-a văzut de 12 ori. Nu te mai săturai să-l vezi... La București, în turneu, a fost bătaie la bilete. Se juca, imaginați-vă, chiar la Odeon. Eram în ”gura lupului”... dar toți cei prezenți în sală au fost de părere că elevul Darie și-a învins maestrul.

Cronicile elogioase, amintirea acestui cu siguranță  cel mai bun spectacol al teatrului din Oradea, după cele câteva semnate de Alex. Colpacci , continuă și azi să  ne facă tuturor o mare bucurie..

După plecarea din țară a Cristinei Șchiopu  și a lui Cristian la București, cele două roluri importante, Mozart și Constanze, au fost preluate de actorii Doru Fârte și Oana Mereuță. Oana m-a sunat azi plângând în hohote ...

Nu pot trece peste faptul că, fiind elevă, Anca Bradu se afla mai mereu prin preajma repetițiilor lui Ducu, molipsindu-se de microbul regiei... Azi, când scriu aceste rânduri, ea lucrează la Teatrul din Debrețin, împreună cu Maria Miu, scenografa care a semnat toate spectacolele lui Ducu de la Oradea și nu numai....

N-am cunoscut niciodată un regizor care să fi lucrat atât de bine, de cald, de prietenește, cu tact, cu iubire, ca Ducu Darie. Actorii îl adorau, pur și simplu. Exigent, dar plin de dragoste sinceră pentru scenă, cresut el însuși în teatru, Ducu știa cum să le ceară actorilor să creeze o scenă. Inteligent, briliant, plin de imaginație, cult, desăvârșit artist...

Cum să vorbim despre el la timpul trecut ??? CUM ???

Somn lin, dragul nostru, poate te duci să faci mari spectacole și prin lumea care pentru noi, încă nu s-a deschis...

 

Elisabeta POP
19 sept. 2019

De la preluarea conducerii Teatrului Regina Maria începând cu luna mai a anului 2018, atât Managerul Interimar al instituției, Elvira Rîmbu, cât și cei doi directori artistici ai celor două trupe de teatru, Andrian Locovei – Trupa Iosif Vulcan și Sebastian Lupu – Trupa Arcadia, și-au concentrat eforturile manageriale și artistice astfel încât activitățile echipei să fie diverse și echilibrate în același timp, iar energia și resursele să fie investite în producții de calitate și din registre variate. De asemenea, atât producțiile noi, cât și spectacolele îndrăgite de publicul orădean au fost promovate la prestigioase festivaluri de profil din țară și din străinătate.

În ceea ce privește strategia de management s-a urmărit atât atragerea și promovarea regizorilor tineri, cât și fidelizarea unor nume consacrate, care să sprijine omogenizarea trupei și să asigure o continuitate a producțiilor artistice de top.

Astfel, stagiunea a debutat, la Sala Arcadia, cu premiera spectacolului „Domnișoara Iulia” de August Strindberg, în regia tânărului Alexandru Weinberger-Bara, aflat la debut și a continuat două spectacole coordonate de reputatul regizor Petru Vutcărău: Avalanșa, după un text al dramaturgului turc Tuncer Cucenoglu și „Capcana lui Hamlet”, o adaptare a textului „Uciderea lui Gonzago” de Nedialko Yordanov. Au urmat două premiere coordonate de alte două nume de referință: „...ESCU” de Tudor Mușatescu, în regia lui Claudiu Goga și celebrul muzical „Sunetul Muzicii”, în regia Mihaelei Bogdan. Astfel, repertoriul trupei Iosif Vulcan în stagiunea 2018-2019 s-a remarcat prin diversitate, cuprinzând de la texte din dramaturgia contemporană (Tuncer Cucenoglu), la texte reprezentative ale dramaturgiei românești (Tudor Mușatescu), și incluzând unul dintre cele mai îndrăgite genuri, musicalul, într-un spectacol emoționant dedicat întregii familii.

Strategia de management artistic a urmărit atât promovarea spectacolelor deja existente în repertoriul teatrului, cât și promovarea celor mai noi titluri, iar reacțiile au fost pozitive atât din partea publicului cât și din partea criticilor de specialitate. Astfel, trupa Iosif Vulcan a fost prezentă în nu mai puțin de 16 festivaluri, din care trei în străinătate. De remarcat este faptul că spectacolele a căror premieră a avut loc în stagiunea 2018/2019 s-au bucurat de succes în festivaluri după cum urmează:  Festivalul de Teatru „Elvira Godeanu”, dedicat excelenței interpretative feminine - 5 mai 2019, spectacolul Avalanșa:  Nominalizare la premiul pentru cel mai bun spectacol, Nominalizare la premiul publicului - Georgia Căprărin pentru rolul Fantoma unei fete; Festivalului Internațional de Teatru Nou, Arad, ediția 2019- 13 mai 2019, spectacolul Avalanșa;  Festivalul Internațional de Teatru Oradea, ediția 2019, spectacolul Avalanșa - Premiul special al juriului; Festivalul International de Teatru Imereti, Kutaisi, Georgia - 12 iunie 2019, spectacolul Capcana lui Hamlet,  Festivalul U TROITSY, Sergei Posad, Rusia-19 iunie 2019, spectacolul Capcana lui Hamlet - Premiul special al juriului. Festivalul Internațional de Teatru Miturile Cetății, Constanța, ediția 2019 - 20 iunie 2019, spectacolul …ESCU, și Festivalul Internațional de Teatru Turda, ediția 2019 - 4 iulie 2019, spectacolul Domnișoara Iulia.  

Periplul festivalier continuă și în debutul stagiunii actuale. Astfel, în perioada 10-15 septembrie, echipa spectacolului „Avalanșa” va juca o reprezentație în cadrul Festivalului Internațional de Teatru Maltepe din Istanbul. De asemenea, suntem mândri că anul acesta am reintrat în atenția organizatorilor celui mai prestigios festival de teatru din țară, tot cu spectacolul „Avalanșa”, care se va juca în cadrul Festivalului Național de Teatru în data de 23 octombrie.

O stagiune de succes la Arcadia

În stagiunea 2018-2019 trupa Arcadia și-a orientat repertoriul înspre atragerea unui public format cu precădere din copii cu vârste mai mari de 6 ani, un segment de vârstă pentru care oferta de spectacole putea fi dezvoltată. În plus, s-a urmărit introducerea în repertoriu a autorilor români. Astfel, după premiera spectacolului „Regele Smoc de Barbă”, o dramatizare după Frații Grimm de Szabo Attilla, în regia lui Hanyecz Debelka Róbert, au urmat spectacolele „Apolodor, pinguinul călător”, de Gellu Naum, regia Sebastian Lupu, și Isprăvile lui Păcală, de Constantin Cubleșan, în regia lui Petre Ghimbășan. Toate spectacolele au fost  selectate într-o serie de festivaluri. Astfel, după participarea în cadrul celei de a doua ediții a Festivalului pentru Copii Lumea Poveștilor Reșița 2019, cu spectacolele Apolodor, pinguinul călător și Gulliver, trupa Arcadia va prezenta spectacolul Isprăvile lui Păcală în cadrul celei  de a III-a ediții a Festivalului Internațional Stradal Wonderpuck Cluj (13 septembrie)  și spectacolul Regele Smoc de Barbă în cadrul Festivalului Internațional de Animație „Sub bagheta lui Merlin”, ediția a IV-a (1 octombrie 2019).  De asemenea, tot în luna octombrie,  trupa Arcadia va prezenta spectacolul Gulliver, în regia lui Radu Dinulescu, în cadrul celei de a V-a ediții a Festivalului Internațional de Teatru de Păpuși „Pe insula miracolelor” din Sakhalin.

Rezultate în cifre

În ceea ce privește rezultatele financiare ale stagiunii 2018-2019 la trupele Iosif Vulcan și Arcadia ale Teatrului Regina Maria, se remarcă o creștere a veniturilor din vânzări față de stagiunea 2017/2018, după cum urmează:

Încasările din vânzări în stagiunea 2017/2018 au fost de 760. 168 lei, în timp ce încasările în stagiunea 2018/2019 au fost de 953.577 lei.

Astfel, în stagiunea 2018/2019, încasările au crescut cu 193.408 lei față de stagiunea precedentă.

În ceea ce privește cheltuielile pentru producții, în stagiunea 2017/2018 s-au cheltuit 877.499 de lei, în timp ce în stagiunea 2018/2019 s-au cheltuit 786.867 lei. Cheltuielile au fost mai mici, deși Teatrul Regina Maria a mai punctat un succes: organizarea a două ediții FITO în aceeași stagiune.

Decizia de a organiza două ediții, una în septembrie, și una în iunie, a fost luată din pricina lucrărilor de reconstrucție a scenei, care se deruleză din luna iulie, grație proiectului „Romanian-Hungarian cross-border incubator for performing arts” inițiat de Teatrul Csokonai din Debrețin, în parteneriat cu Primăria Municpiului Debrețin și Teatrul Szigligeti din Oradea.

Publicul a răspuns cu entuziasm și ediției estivale a FITO dovadă fiind veniturile în creștere. Astfel, dacă la ediția din septembrie 2018 s-au încasat 174.961 lei, la cea din iunie 2019 încasările au crescut la 199.228 lei.

Proiectele stagiunii 2019/2020

Și în stagiunea 2019/2020, strategia de management urmărește dezvoltarea unui repertoriu divers, care să cuprindă atât texte din repertoriul contemporan, cât și texe celebre din repertoriul clasic. Stagiunea va debuta cu premiera spectacolului „Zloată sau Viitorul președinte al României”, un pamflet socio-polititc de Radu Popescu, interpretat de actorul Eugen Țugulea, prezentat inițial la finele stagiunii trecute, doar sub forma de spectacol-lectură. Următoarea producție a Trupei Iosif Vulcan este spectacolul „Creștinii”, un text care face parte din dramaturgia contemporană și va avea premiera națională în 29 octombrie, într-un spațiu neconvențional, Sinagoga Neologă Zion din Oradea și este pus în scenă de către tânărul regizor Radu Iacoban după un text al autorului american Lucas Hnath.  Urmează o comedie de moravuri regizată de Petru Vutcărău, „Revizorul” de Nikolai Gogol, care va avea premiera în 16 februarie 2019. Aceasta va fi urmată de un spectacol pus în scenă de către regizorul Claudiu Goga și care va avea premiera în 17 mai 2019.

Producția cu care se va încheia stagiunea în curs este drama „Trei surori” de A. P. Cehov, care va fi pusă în scenă de câștigătorul premiului ex aequo pentru Cea mai bună regie în cadrul ediției a VII-a a Festivalului Internațional de Teatru Oradea pentru spectacolul „Medeea`s boys”, regizorul Andrei Măjeri.

De remarcat este faptul că la Oradea vin să monteze spectacole doi regizori tineri, premiați și recunoscuți pe plan național, în timp ce nume ca Petru Vutcărău și Claudiu Goga revin alături de trupa Iosif Vulcan, și se dorește păstrarea colaborării artistice și în anii următori, pentru că o astfel de continuitate presupune o mai bună cunoaștere a trupei,o omogenizare, și șansa de a crește constant valoarea producțiilor artistice.

O noutate a acestei stagiuni va fi lansarea unui proiect artistic prin care se dorește atragerea spre teatru a adolescenților și tinerilor, prin spectacole care au și o componentă educațională, alta decât cea care se  regăsește în școli. Astfel, trupele Arcadia și Iosif Vulcan vor aborda texte contemporane sau clasice care atrag atenția, prin tematica lor, asupra problemelor reale cu care se confruntă tinerii.

Primul astfel de text, Exploziv, al tinerei dramaturge Elise Wilk, va avea premiera la Teatrul Arcadia în 29 noiembrie 2019. Spectacolul cu care debuteză mandatul de director artistic al actorului Șerban Borda se adresează liceenilor și abordează probleme actuale, de la relația tensionată, sau superficială dintre părinți și copii, la bulliyng, sau relația elev-profesor. Spectacolul va fi urmat de o sesiune de discuții interactive cu adolescenții.

Repertoriul trupei Arcadia va include și un spectacol non-verbal adresat copiilor cu vârste mai mari de 3 ani, dar și un spectacol de animație, al cărui subiect va fi bazat pe rezultatul unor workshopuri pe care actorii le vor susține în școlile gimnaziale din Oradea.

 

Biletele pentru spectacolele Teatrului Regina Maria pot fi achiziționate de la Agenția teatrului, online pe www.biletmaster.ro și cu o oră înainte de fiecare spectacol de la locația unde acesta urmează să aibă loc.

 

Vă aşteptăm la teatru!

 

Începutul de stagiune la Teatrul Regina Maria dă startul participărilor celor două trupe de teatru, Trupa „Arcadia” și Trupa „Iosif Vulcan”, la festivaluri de profil din țară.

Trupa Arcadia este deja în drum spre ediția a VI-a a Festivalului Internațional de Teatru Independent „Comic 7 B” din Buzău, unde va juca spectacolul „Băiețelul care se putea mușca de nas”, de Alex Moldovan, regia Selma Dragoș, coregrafia Smaranda Găbudeanu, în 24 septembrie, de la ora 18:00, în Amfiteatrul din Parcul Tineretului.

De la Buzău, se vor îndrepta spre Timișoara, unde vor juca în 27 septembrie, de la ora 18:00, la Teatrul pentru Copii și Tineret „Merlin” spectacolul de umbre nonverbal 1+1=1 în cadrul Festivalului Internațional de Animație „Sub masca lui Merlin”.

Trupa Iosif Vulcan este invitată cu spectacolul „Genul acuzativ”, text și regie: Mimi Brănescu, la două festivaluri: Săptămâna Teatrului Tânăr din Buzău, unde se va juca vineri, 1 octombrie, de la ora 19:00, la Teatrul „George Ciprian”, și la prima ediție a Festivalului Internațional de Teatru și Arte Performative „Dialog ” din Brăila, unde se va juca în data de 3 octombrie, de la ora 18:00, la Sala Mare aTeatrului „Maria Filotti”.

Le dorim mult succes colegilor noștri și suntem convinși că vor cuceri publicul oriunde ar merge.

Orădenii se vor bucura la rândul lor în luna octombrie de o mulțime de surprize teatrale! Programul poate fi consultat pe site-ul Teatrul Regina Maria și pe paginile de Facebook ale celor două trupe, iar biletele se pot achiziționa de la agenția teatrului (deschisă de marți până vineri între orele 10:00-14:00 sau cu o oră înainte de spectacolele de la Sala Mare), online de pe Eventim.ro sau cu o oră înainte de spectacole de la fața locului (în limita locurilor disponibile).

--------------------------

Florina Dometi

secretar literar

Teatrul Regina Maria

 

Teatrul Regina Maria vă invită duminică, 19 septembrie, de la ora 19:00, la Sala Mare, la prima premieră a stagiunii 2021-2022: „Tartuffe”, de Molière, în regia lui Vlad Trifaș.

Teatrul Regina Maria anunță deschiderea noii stagiuni, în care veți putea revedea spectacole de succes din repertoriul anilor trecuți, dar și producții noi, atât de la Trupa Iosif Vulcan, cât și de la Trupa Arcadia.

Luni, 19 iulie 2021, la Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București a avut loc gala de decernare a Premiilor UNITER pentru anul 2020. Teatrul Regina Maria a avut nominalizări la trei categorii din cele 11 la care se acordă premii:

1. DEBUT - Diana Păcurar pentru regia spectacolului „Trei femei înalte”
2. CEA MAI BUNĂ SCENOGRAFIE - Adrian Damian pentru scenografia spectacolului „Revizorul”, e N.V.Gogol, regia: Petru Vutcărău
3. CEL MAI BUN ACTOR ÎN ROL PRINCIPAL - Răzvan Vicoveanu pentru rolul Ivan Alexandrovici Hlestacov, din spectacolul „Revizorul”, de N.V.Gogol, regia: Petru Vutcărău


Vestea care ne-a emoționat și ne-a bucurat peste măsură este faptul că atât Adrian Damian, cât și Răzvan Vicoveanu au fost aleși câștigători ai premiilor UNITER la categoriile pentru care au fost nominalizați. De asemenea, Diana Păcurar și Adrian Damian au fost și favoriții publicului la categoria DEBUT, respectiv CEA MAI BUNĂ SCENOGRAFIE.

Îi felicităm pe cei trei nominalizați și câștigători: regizoarea Diana Păcurar, scenograful Adrian Damian și actorul Răzvan Vicoveanu! De asemenea, îi felicităm pe toți cei care fac posibilă magia scenei, de la echipa de creație, cea artistică, tehnică și administrativă, până la cei care sprijină teatrul și la spectatorii care îl iubesc. O asemenea realizare nu ar fi fost posibilă fără implicarea și dăruirea tuturor!

Ce ciudată este viața! În urmă cu două luni și ceva – prin aprilie, când împlinisem și eu niște ani – Mircea scria o pagină de ziar despre mine și activitatea mea, ca despre un prieten și colaborator pe care l-ai cunoscut și apreciat. Am și vorbit la telefon fără să știm că va fi ultima noastră convorbire!

Ne cunoștem de mult, din 1959, când am lucrat împreună ca metodiști la Casa Regională a Creației Populare Crișana, apoi, după ce a început să „scrie teatru”, iar eu devenisem director, i-am promovat, pe criterii de valoare, și am jucat roluri în fiecare din piesele sale, fie că se numeau „Vlad Țepeș în ianuarie”, „Noapte albă”, „Hotărârea”, ori altele care le-au urmat.

L-am sprijinit, împreună cu Elisabeta Pop, în lunga lui perioadă de directorat și am rămas prieteni și după ce nu am mai fost directori...!

El îmi ura „ani mulți!”. Eu sunt nevoit, asemeni tuturor prietenilor săi, să vărs o lacrimă pentru acela care a fost Mircea Bradu și să-mi exprim credința că numele lui va rămâne de referință pentru ceea ce înseamnă literatură și artă – în acest areal generos pentru cei ce iubesc și respectă creatorii de frumos!

...A mai plecat... cineva! Așa e viața!

Eugen Țugulea
Actor

Stimați spectatori,

Musicalul „Sunetul muzicii” se reia pe scena Teatrului Regina Maria, după o pauză de mai bine de un an, cauzată de restricțiile impuse pentru prevenirea răspândirii virusului SARD Cov-2. Prima reprezentație este programată în  data de 25 iunie, de la ora 19:00, la Sala Mare, iar biletele sunt deja puse deja în vânzare.

Spectatorii care și-au achiziționat bilete pentru spectacolul din data de 9 martie 2020 și nu le-au returnat sau folosit la alte spectacole din programul TRM, au deja locurile rezervate. Trebuie doar să-și confirme prezenta pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Cei care și-au pierdut biletele și vor să participe la spectacol, trebuie să scrie o solicitare pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., în care să menționeze câte bilete și numele de pe care au fost acestea achiziționate. Vor primi răspuns cu confirmarea de participare și locurile exacte. 

Următoarea reprezentație va fi programată în data de 26 iunie și va intra în curând în vânzare. Spectatorii care și-au achiziționat bilete la spectacolul din data de 13 martie 2020 și nu le-au returnat sau folosit la alte spectacole, vor avea locurile rezervate, cu condiția să respecte pașii de mai sus.

🎫 Bilete online pe Eventim.rohttps://www.eventim.ro/…/sunetul-muzicii-o…/performance.html sau începând cu o oră înainte de spectacol de la Teatrul Regina Maria (în limita locurilor disponibile).

Vă așteptăm cu drag la teatru!

#trăieștemagiascenei

Uniunea Teatrală din România a anunțat nominalizările pentru cea de-a XXIX-a ediție a Galei Premiilor UNITER. Juriul, format din criticii de teatru Oana Cristea Grigorescu, Claudiu Groza și Cristina Rusiecki, au vizionat spectacole care au avut premiera în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2020 și au propus nominalizări pentru 11 categorii. Teatrul Regina Maria a obținut nominalizări la trei dintre cele 11 categorii, și anume: debut, cea mai bună scenografie și cel mai bun actor în rol principal.

Sâmbătă, 3 aprilie, de la ora 19:00, online gratuit pe pagina de Facebook a Teatrului Regina Maria, vă invităm să revedeți un spectacol extravagant, ludic, șocant: CABARETUL DADA, de Matei Vișniec, regizat de Anca Bradu. Controversat și comic prin inserțiile teribilismului artistic avangardist, dar și grav prin notele discursului politic tragic, spectacolul a stârnit reacții contrare, de la ropote de aplauze și admirație, până la șoc și nedumerire, astfel încât premisele avangardismului artistic au fost punctate, fără a se pierde din vedere sensul profund al unui secol tulburător. 

Autoarea mesajului: Helen MIRREN
Versiunea română de Ozana Oancea

Biografie

Helen Mirren este una dintre cele mai cunoscute și respectate actrițe cu o carieră internațională, pe scenă, pe ecrane sau la televiziune, câștigătoare a numeroase premii pentru interpretările ei puternice și versatile, printre care Premiul Academiei Americane de Film 2007 pentru rolul din The Queen. 

 

CÂNTAREA PĂTIMIRII NOASTRE
recital pe versuri de Octavian Goga, susținut de actorul Eugen Țugulea cu ocazia Zilei Internaționale a Poeziei

 

Teatrul Regina Maria vă invită duminică, 21 martie, de la ora 19:00, la Sala Arcadia, la spectacolul recital pe versuri de Octavian Goga: „Cântarea pătimirii noastre”, organizat cu ocazia Zilei Internaționale a Poeziei. Recitalul va fi susținut de către actorul Eugen Țugulea, laureat al Galei Premiilor UNITER în anul 2016 cu Premiul special pentru o viață dedicată teatrului și poeziei.

Alegerea unui poet transilvănean, și în special a lui Octavian Goga, nu este deloc întâmplătoare și are atât o motivație istorică, cât și una personală. În primul rând, anul acesta se sărbătoresc 140 de ani de la nașterea poetului Octavian Goga (1 aprilie 1881), iar data în care se va desfășura recitalul este foarte apropiată de aniversarea acesteia, marcând astfel, pe lângă celebrarea Zilei Internaționale a Poeziei printr-un omagiu adus unui poet român valoros, și acest eveniment.

×

TOP