Tipărire
Categorie: Noutăți - Trupa Iosif Vulcan

Ca în fiecare an, Teatrul Regina Maria răspunde Campaniei Naționale lansate de UNITER - „Artiştii pentru artişti”, astfel că anul acesta, cu prilejul Zilei Mondiale a Teatrului, celebrată în 27 martie, spectacolul ales cu ocazia acestei zile speciale e EQUUS* (de Peter Shaffer, în regia artistică a lui Szabó K. István) – care se va juca în data de 28 martie, de la ora 18, la Sala Mare.

De ziua Mondială a Teatrului, Mesajul internațional a fost formulat de către dramaturgul Dario Fo, iar cel național de către Ion Caramitru. Aceste mesaje vor fi citite publicului înainte de spectacolele care fac parte din Campania lansată de UNITER.

Campania Naţională „Artiştii pentru artişti” este organizată de UNITER, împreună cu teatrele din Bucureşti şi din ţară cu scopul strângerii de fonduri pentru artiştii vârstnici cu probleme de sănătate.

Iniţiată şi organizată din anul 2002, Campania Naţională „Artiştii pentru artişti” este un stimulator al solidarităţii de breaslă, un resort financiar pentru artiştii vârstnici cu probleme de sănătate şi un semnal pentru public şi autorităţi în legătură cu situaţia acestora şi demnitatea lor.

În fiecare an, UNITER împreună cu artişti importanţi şi cu instituţiile teatrale, cu parteneri care s-au asociat acestui program a reuşit să facă posibilă realizarea Campaniei Naţionale „Artiştii pentru artişti” prin intermediul căreia se strâng sumele necesare sprijinirii artiştilor vârstnici din toată ţara. Sumele strânse de către teatre din vânzarea de bilete se direcţionează către un fond special constituit – Fondul de Solidaritate Teatrală.

*EQUUS (1973) e piesa scrisă de dramaturgul englez Peter Shaffer, și e povestea unui psihiatru care încearcă să trateze un tânăr care are o fascinaţie patologică religioasă faţă de cai. Shaffer a fost inspirat să scrie Equus după ce a auzit despre o întâmplare cutremurătoare: un tânăr de 17 ani a orbit şase cai, într-un orăşel de lângă Suffolk. Dramaturgul a construit o istorie fictivă asupra cauzelor care ar fi putut provoca incidentul, fără să cunoască alte detalii despre acesta. Acţiunea piesei e similară unei poveşti cu detectivi, în care psihiatrul Martin Dysart încearcă să înţeleagă cauzele acţiunilor băiatului, luptând în acelaşi timp cu sentimentele contradictorii cu privire la viaţa sa personală.