Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Folosim cookie-uri | We use cookies
Cookie-urile ne permit să vă oferim online serviciile noastre. Pentru a vă bucura de toate facilitățile website-ului este necesar să le acceptați.
×
TEATRUL REGINA MARIA
Trupa Iosif Vulcan și Trupa Arcadia
TRUPA IOSIF VULCAN
Vârful de lance al teatrului, o trupă matură cu prestații artistice care marchează
TRUPA ARCADIA
Teatru pentru cei mici, pus în scenă de maeștrii noștri păpușari 





CUMPĂRĂ BILETE


Poți cumpăra bilete la spectacolul preferat atât direct prin agenția noastră cât și online prin eventim.ro

ONLINE LA EVENTIM.RO    PRIN AGENȚIA NOASTĂ











PROGRAMUL TEATRULUI


Programul acestei luni, pentru toate trupele noastre. Află aici la ce spectacole trebuie să mergi neapărat!

PROGRAMUL LUNII






Colectivul artistic al Teatrului Regina Maria din Oradea deplânge trecerea în nefiinţă a îndrăgitului actor Marcel Popa (decedat la București, în 26 iunie) şi este alături de familia îndoliată.

Mulţi actori ai teatrului nostru l-au cunoscut personal, au fost colegi de şcoală, de scenă şi prieteni vechi. Va rămâne mereu în amintirea lor ca un mare actor şi prieten de nădejde. Dumnezeu să-l odihnească în pace!

Marcel Popa – Actor

Data şi locul naşterii: 20.05.1931, Vaslui

Studii: fără studii de specialitate

Divorţat. Are o fiică.

A început să joace teatru la Ansamblul „Ciocârlia” din Bucureşti, secţia teatru. După zece ani, se transferă la Teatrul „Valea Jiului” din Petroşani. Vreme de şase ani (1964-1970) a jucat numeroase roluri în spectacole regizate de Marietta Sadova (care, de-abia eliberată din închisoare, era acceptată doar la teatre cât mai îndepărtate de Bucureşti), Ion Olteanu, Călin Florian, Mihai Zirra. O şansă pentru actori, o adevărată şcoală de teatru, extrem de folositoare şi pentru Marcel Popa – care nu a absolvit o facultate de profil.

Cu siluetă elegantă, înalt, bine făcut, cu o dicţie foarte bună, calităţi care-l recomandau pentru roluri importante principale din dramaturgia clasică şi modernă, Marcel Popa a creat câteva personaje care, în mod evident, au contribuit la formarea sa: Rică Venturiano („O noapte furtunoasă” de I.L.Cargiale), Bufonul („Noaptea regilor” de William Shakespeare), Fiorello („Câinele grădinarului” de Lope de Vega), Castriş („Patima roşie” de Mihail Sorbul), Solness („Constructorul Solness” de Henrik Ibsen). Un an-doi (1971-1972) a jucat apoi la Satu-Mare, unde a avut şansa, pe lângă alte roluri bune, să joace în spectacolul „Războiul vacii” de Roger Avermaete, în regia lui Alexandru Tocilescu.

La Oradea (din 1972) a interpretat numeroase roluri de întindere medie şi câteva principale. Amintim câteva: Brânzovenescu ( „O scrisoare pierdută” de I.L.Caragiale), Mangini („Astă-seară se improvizează” de Luigi Pirandello), roluri cărora le-a dat consistenţă şi datorită viziunii inteligente a regizorului Alexandru Colpacci.

A jucat şi comedii, construindu-şi personajele cu inteligenţă şi umor: Iacaccia („Fântâna Trevi” de G.L.Bernini), Bungrăzescu („Încurcă-lume” de A.de Hertz), avându-i ca parteneri pe Olimpia şi Ion Mâinea. A fost sobru şi elegant cu figura lui de lord englez, întruchipând domni din lumea aristocraţiei: Dl.Clinton („Scandaloasa legătură…” de J.B.Priestley), Ataşatul francez şi Ion Brătianu („Hotărârea” de Mircea Bradu), Dl.Davenport Barlow („Cum se cuceresc bărbaţii” de W.Somerset Maugham), Dl.Cochette („Floare de cactus” de Barillet – Grédy), Dr.Murgu („Arta conversaţiei” de Ileana Vulpescu). O creaţie foarte bună a făcut în rolul Kurt din spectacolul „Play Strindberg” de Fr.Dürrenmatt, alături de distinşii lui colegi Simona Constantinescu şi Ion Mâinea.

N-a refuzat niciodată un rol, fie el oricât de mic, căutând în fiecare personaj acele trăsături care-i puteau da relief (Conductorul – „Steaua fără nume” de Mihail Sebastian, Directorul Societăţii anonime – „Proces pentru umbra unui măgar” de Fr.Dürrenmatt, Un sătean – „Satul blestemat” de Mircea Bradu, etc.).

A jucat cu plăcere şi în spectacole pentru copii („Inimă de cristal” de Lev Ustinov, „Ivan Turbincă” după Ion Creangă, „Sânziana şi Pepelea” de Vasile Alecsandri).

Pasionat cititor, disciplinat, serios, prietenos, Marcel Popa a fost mereu socotit un actor util. Din păcate, un accident stupid l-a pus pe linie moartă, când ar mai fi putut juca roluri frumoase, personaje potrivite vârstei lui.

Fişă artistică – Teatrul de Stat Oradea

  • Dr.Negrin în CITITORUL DE CONTOR de Paul Everac, 1973, r.Nicoleta Toia
  • Titta-Nane în GÂLCEVILE DIN CHIOGGIA de Carlo Goldoni, 1974, r.Farkas Ştefan
  • David în A ŞASEA PUTERE de Vincenzo di Mattia, 1974, r.Alexandru Colpacci
  • Ulisse în RĂZBOIUL TROIEI NU VA AVEA LOC de Jean Giraudoux, 1974, r.Szombati Gille Otto
  • Interpret în HOP ŞI NOI ÎNTR-O REVISTĂ, 1974, r.Dorel Urlăţeanu
  • Kurt în PLAY STRINDBERG de Friedrich Dürrenmatt, 1974, r. Szombati Gille Otto
  • Avocat Sădeanu în VIAŢA E CA UN VAGON de Paul Everac, 1975, r.Szombati Gille Otto
  • Coty Adam în DICTATORUL de Al.Kiriţescu, 1975, r.Sergiu Savin
  • Polixen în POVESTE DE IARNĂ de William Shakespeare, 1975, r.Alexandru Colpacci
  • Al.Ioan Cuza în EMINESCU LA VIENA de Stelian Vasilescu, 1975, r.Ion Mâinea
  • Bora în NOAPTE ALBĂ de Mircea Bradu, 1975, r.Zoe Anghel Stanca
  • Andy Cott în BOMBA ZILEI de Ben Hecht şi Charles McArthur, 1976, r.Szombati Gille Otto
  • Toderea în BALCONUL de D.R.Popescu, 1976, r.Alexandru Colpacci
  • Iacaccia în FÂNTÂNA TREVI de Gian Lorenzo Bernini, 1976, r.Sergiu Savin
  • Şef protocol în APPASSIONATA de Aurel Gh.Ardeleanu, 1976, r.Sergiu Savin
  • Judecătorul şi Groparul III în PORUNCA A ŞAPTEA: FURĂ CEVA MAI PUŢIN de Dario Fo, 1977, r.Sergiu Savin
  • Ataşatul francez şi Ion Brătianu în HOTĂRÂREA de Mircea Bradu, 1977, r.Alexandru Colpacci
  • Păcală în SÂNZIANA ŞI PEPELEA de Vasile Alecsandri, 1977, r.Sergiu Savin
  • Interpret în RECITAL OMAGIAL HORVÁTH IMRE, 1976, r.Szombati Gille Otto
  • Interpret în SUNTEM INDEPENDENŢI ŞI SUVERANI, 1977, r.Eugen Ţugulea
  • Roşcovă în PIATRĂ LA RINICHI de Paul Everac, 1977, r.Szombati Gille Otto
  • Interpret în AŞA E VIAŢA, 1977, r.Ion Mâinea
  • Gazda în OCCISIO GREGORII IN MOLDAVIA VODAE TRAGEDICE  EXPRESSA, 1978, r.Ion Olteanu
  • Bungrăzescu în  ÎNCURCĂ-LUME de A. de de Herz, 1978, r.Farkas Ştefan şi Ion Mâinea
  • Mangini în ASTĂ-SEARĂ SE IMPROVIZEAZĂ de Luigi Pirandello, 1978, r.Alexandru Colpacci
  • Tanasis în MICII FARISEI de Dimitris Psatas, 1978, r.Szombati Gille Otto
  • Diomede în RHESOS (REGELE TRAC) de Euripide, 1979, r.Sergiu Savin
  • Wallner în INIMA de Mircea Bradu, 1979, r.Alexandru Colpacci
  • Saint-Morsan în MADAME SANS-GÊNE  de Victorien Sardou şi E.Moreau, 1979, r.Szombati Gille Otto
  • Sir Simon (Fantoma) în FANTOMA CU BRETELE de Mircea Bereş, 1979, r.Mircea Cornişteanu
  • Regele Tremurici în INIMĂ DE CRISTAL de Lev Ustinov, 1979, r.Szombati Gille Otto
  • Brânzovenescu în O SCRISOARE PIERDUTĂ de I.L.Caragiale, 1979, r.Alexandru Colpacci
  • Mihai în CUM  S-A FĂCUT DE-A RĂMAS CATINCA FATĂ BĂTRÂNĂ de Nelu Ionescu, 1980, r.Eugen Ţugulea
  • Alexandru cel Mare în DIOGENE CÂINELE de Dumitru Solomon, 1980, r.Alexandru Colpacci
  • Ilihoi în CARTEA LUI IOVIŢĂ de Paul Everac, 1981, r.Dan Alecsandrescu
  • Jakin în ŢARUL IVAN ÎŞI SCHIMBĂ MESERIA de Mihail Bulgakov, 1981, r.Alexandru Colpacci
  • Şeful trupei, Un jandarm, Căpetenia I şi Servitorul în SNOAVE CU MĂŞTI de Ion Lucian şi Virgil Puicea, 1981, r.Ion Lucian
  • Sartoni în JOC DUBLU de Robert Thomas, 1981, r.Szombati Gille Otto
  • Vlad IV în CASA EVANTAI de Marin Sorescu, 1981, r.Sergiu Savin
  • Felix în PĂLĂRIA FLORENTINĂ de Eugène Labiche, 1982, r.Zoe Anghel Stanca
  • Al doilea senator în spectacolul coupé FRUMOASELE SABINE  şi CALUL ÎN SENAT de Leonid Andreev, 1982, r.Sergiu Savin
  • Roman în spectacolul coupé FRUMOASELE SABINE  şi CALUL ÎN SENAT de Leonid Andreev, 1982, r.Sergiu Savin
  • Profiriu în SCHIMBAREA LA FAŢĂ de G.M.Zamfirescu, 1982, r.Eugen Mercus
  • Von Kalb în INTRIGĂ ŞI IUBIRE de Fr.Schiller, 1982, r.Zoe Anghel Stanca
  • Tatăl în ÎNDRĂGOSTIŢII DE LA ORA NOUĂ SEARA de Adrian Dohotaru, 1983, r.Zoe Anghel Stanca
  • Doctor Murgu în ARTA  CONVERSAŢIEI de Ileana Vulpescu, 1983, r.Zoe Anghel Stanca
  • Domnul de Sotenville în SOŢUL PĂCĂLIT (GEORGE DANDIN) de Molière, 1984, r.Ion Mâinea
  • Interpret în DIVERTISMENT ’84, 1984, r.Gábor József şi Gábor Kati
  • Sătean în SATUL BLESTEMAT de Mircea Bradu, 1984, r.Sergiu Savin
  • Cantemir în EXAMEN DE BACALAUREAT (FATA MORGANA) de Dumitru Solomon, 1985,  r.Victor Ioan Frunză
  • Interpret în MAI UN CÂNTEC, MAI O GLUMĂ, 1985, r.Gábor József şi Gábor Kati
  • Ilihoi în CARTEA LUI IOVIŢĂ (reluare) de Paul Everac, 1986, r.Dan Alecsandrescu
  • Contele von Strack în AMADEUS de Peter Shaffer, 1986, r.Alexandru Darie
  • Domnul Cochet în FLOARE DE CACTUS de Barillet şi Grédy, 1986, r.Farkas Ştefan
  • Domnul X în PLOUĂ LA SOVATA (STRESS)  de Mircea Radu Iacoban, 1986, r.Dan Alecsandrescu
  • rolul Regizorul în ZECE HOHOTE DE RÂS de Tudor Popescu, 1987, r.Alexandru Darie
  • O voce în MAESTRUL CÂNTĂREŢ de Frank Wedekind, 1988, r.Laurian Oniga
  • Domnul Davenport Barlow în CUM SE CUCERESC BĂRBAŢII (PENELOPA) de Somerset Maugham, 1988, r.Farkas Ştefan
  • Anselmo în  CĂSĂTORIE PRIN CONCURS de Carlo Goldoni, 1988, r.Nicoleta Toia
  • Corneliu Barbu în VALSUL DE LA MIEZUL NOPŢII de Viorel Cacoveanu, 1989, r.Nicoleta Toia
  • Interpret în FĂRĂ CENZURĂ, 1990, r.Sergiu Savin
  • Piscik în LIVADA DE VIŞINI de A.P.Cehov, 1990, r.Laurian Oniga
  • George Bertoux în NICI O ZI FĂRĂ DRAGOSTE (LIFTING) de Pierre Chesnot, 1990, r.Szombati Gille Otto
  • Smetanîci în CĂUTĂM URGENT GINERE COMUNIST (MANDATUL) de Nikolai Erdman, 1991, r.Cornel Mihalache
  • Francisco în FURTUNA de William Shakespeare, 1992, r.Tudor Chirilă
  • Marley şi Don Quichotte în POVESTE DE  CRĂCIUN de Silvia Kerim după Charles Dickens, 1992, r.Rodica Radu
  • Sir Dinadan în UN YANKEU LA CURTEA REGELUI ARTHUR de Mark Twain, 1993, r.Eugen Harizomenov
  • Dupont-Dufort Tatăl în BALUL HOŢILOR de Jean Anouilh, 1993, r.Louise Dănceanu
  • Un peţitor şi Tatăl în PESTE ŞAPTE MĂRI ŞI ŞAPTE… BASME de Gheorghe Stana, 1994, r.Gheorghe Stana
  • Un muntean în ARTA COMEDIEI de Eduardo de Filippo, 1994, r.Mihai Lungeanu
  • Dl.Clinton în SCANDALOASA LEGĂTURĂ DINTRE DOMNUL KETTLE ŞI DOAMNA MOON de J.B.Priestley, 1995, r.Szombati Gille Otto
  • Directorul societăţii anonime în PROCES PENTRU UMBRA UNUI MĂGAR de Friedrich Dürrenmatt, 1997, r.Cristian Ioan
  • Boierul în IVAN TURBINCĂ după Ion Creangă, 1997, r.Daniel Vulcu
  • Attilio în JOBENUL de Eduardo de Filippo, 1997, r.Ion Ciubotaru
  • Stratos în RĂCEALA de Marin Sorescu, 1998, r.Ion Ciubotaru
  • Chremes în ADUNAREA FEMEILOR de Aristofan, 1998, r.Eugen Harizomenov
  • Conductorul în STEAUA FĂRĂ NUME de Mihail Sebastian, 1999, r.Florin Antoniu
  • Soţul adulter în FANTASTICA ŞI TRISTA POVESTE A CANDIDEI ERÉNDIRA ŞI A NESĂBUITEI SALE BUNICI, dramatizare după nuvela lui G.G.Márquez de Ion Sapdaru, 2000, r.Ion Sapdaru
  • Bătrânul servitor în NEÎNŢELEGEREA de Albert Camus, 2001, r.Alina Hiristea
  • Don Louis în DOM JUAN de Molière, 2001, r.Radu Nichifor






TEATRUL "REGINA MARIA" ORADEA



De-a lungul anilor Teatrul Regina Maria şi-a obişnuit publicul cu un repertoriu de succes, urmărind un echilibru între dramaturgia naţională şi universală, între clasic şi modern. La ora actuală teatrul dispune, pe lângă Sala Mare, şi de Sala Arcadia (170 locuri). Aici se joacă piese scurte, se organizează spectacole lectură, recitaluri de poezie şi spectacole cu caracter experimental.

Teatrul Regina Maria îşi face un titlu de onoare din faptul că a lansat mari regizori care au făcut, ulterior, strălucite cariere artistice, precum Victor Ioan Frunză, Alexandru Darie şi Alexandru Colpacci. Totodată, Trupa „Iosif Vulcan” a avut privilegiul, în special în ultimele stagiuni, de a colabora cu nume celebre ale teatrului românesc: Alexandru Dabija, Mihai Măniuţiu, Alexander Hausvater, Petru Vutcărău, Claudiu Goga.

Datorită acestor colaborări fructuoase teatrul orădean a reintrat în atenţia criticii de specialitate, a crescut în mod constant numărul de spectatori, şi a participat la numeroase festivaluri de teatru atât din ţară cât şi din străinătate (Coreea de Sud, Italia, Croaţia, Turcia, Slovacia, Ungaria, Ucraina, Republica Moldova). Teatrul din Oradea s-a reorganizat în 2011 și cuprinde, în prezent, trei trupe: Trupa Iosif Vulcan, Trupa Arcadia și Ansamblul Artistic Profesionist Crișana.



ISTORIA TRM   TUR VIRTUAL





Trupa Iosif Vulcan:

Trupa Arcadia:

×

TOP