Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Folosim cookie-uri | We use cookies
Cookie-urile ne permit să vă oferim online serviciile noastre. Pentru a vă bucura de toate facilitățile website-ului este necesar să le acceptați.
×

Actori Trupa Iosif Vulcan - arhivă

Regizor artistic

Data şi locul naşterii: 20.03.1976, Timişoara

Studii: Academia de Teatru şi Film „I.L.Caragiale” Bucureşti, 2004, secţia regie-teatru, profesori: Alexa Visarion, Cornel Todea

Actor

Data şi locul naşterii: 24.01.1944, Timişoara

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1969

A venit la Teatrul din Oradea ca absolvent şi a rămas doar trei stagiuni, după care s-a instalat la Teatrul Naţional din Timişoara. Opţiunea, orice s-ar zice, părea în favoarea lui. De altfel, la puţină vreme după aceea, l-am putut aplauda în rolul Ştefăniţă din spectacolul cu piesa „Viforul” de B.Şt.Delavrancea. La Oradea a Interpretat cu eleganţă (avea o siluetă foarte plăcută, de statură potrivită, subţire, fin, delicat), roluri ca Algernon din spumoasa comedie „Ce însemnă să fii Onest” a lui Oscar Wilde; un rol Ionescu, plin de umor, din piesa într-un act „Trei doctori” – localizare de Virginia Vlaicu (în spectacolul-coupé „Gărgăunii dragostei”; Bernard în apreciatul  spectacol „Moartea unui comis-voiajor” de Arthur Miller; un Medvedenko misterios, descoperindu-se, încet-încet, în spectacolul „Pescăruşul” de A.P.Cehov, sau Wank în „Dispariţia lui Galy Gay” de Bertold Brecht.

Regizor artistic

Data şi locul naşterii: 29.01.1930, Oradea

Studii: Institutul de Teatru „Szentgyörgyi István” Cluj, secţia de regie teatru, 1954, profesori: Tompa Miklós, Delly Ferenc, Szabó Ernő.

A fost angajat câţiva ani la Teatrul Maghiar din Timişoara, dar cei mai mulţi ani i-a petrecut la Oradea, având, la cele două secţii ale Teatrului de Stat, o activitate intensă şi rodnică. Trebuie să recunoaştem că Szombati Gille Otto a semnat regia a numeroase spectacole de succes de casă, trecând, pe bună dreptate, drept „salvator” al bugetului instituţiei, mereu insuficient. Piesele erau fie comedii – romantice, satirice, poliţiste –, fie drame sau piese pentru copii.

Actriţă

Data şi locul naşterii: 08.06.1933, Pleniţa

Studii: I.A.T.C. „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1955

Încă una din „grupul celor doisprezece” veniţi după absolvire, să pună bazele secţiei române a teatrului orădean, în 1955. Actriţă talentată şi expresivă, a ţinut „capul de afiş” în mai toate premierele jucate în cele patru stagiuni petrecute la Oradea.

Actriţă

Data şi locul naşterii: 30.10.1929, Orhei, Republica Moldova

Data și locul morții: 5 aprilie 2013, Oradea

Studii: Institutul de Teatru Bucureşti, clasa prof.Nicolae Bălţăţeanu

A crescut într-o familie de intelectuali înstăriţi, având o copilărie fericită la moşia desprinsă parcă din scrierile lui Turgheniev, de la Orhei. De mică a avut ocazia să vadă filme cu Shirley Temple şi să joace în mici scenete „puse în scenă” de bunica ei, pe mica scenă improvizată în grădina casei.

A absolvit Liceul Teoretic din Dej, apoi a urmat Institutul de Teatru, clasa Nicolae Bălţăţeanu. În anul III de facultate s-a căsătorit cu colegul ei, Corneliu Zdrehuş, viitor regizor.

Actriţă

Data şi locul naşterii: 22.09.1945

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1968, clasa prof.Ion Cojar

Andra Teodorescu a debutat la Galaţi. Apariţie plăcută şi distinsă, sensibilă şi expresivă, a avut câteva apariţii foarte apreciate în timpul scurt petrecut la Oradea – Brigida în „Michelangelo” de Al.Kiriţescu, Cecily în „Ce înseamnă să fii Onest” de Oscar Wilde, Celia în „Casa cu două intrări” de Calderón de la Barca, Gina în „Moartea ultimului golan” de Virgil Stoenescu, Luluţa în „Chiriţa în provincie” de Vasile Alecsandri – sunt amintiri plăcute pentru orice spectator orădean.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Actriţă

Data naşterii: 22 martie 1989

Studii: absolventă a Universității Babeș - Bolyai, Cluj – Napoca, secția actorie, clasa prof. dr. conf. Miklós Bács

Fişă artistică selectivă:

Roluri în facultate:

  • Prostituată în EXERCIŢII DE STIL, de Raymond Queneau
  • Fanny în FLORI PENTRU ALGERNON, de Danyel Keys
  • Pulcinella în BLESTEMUL, Commedia dell'arte arte
  • Lady MacBeth în MACBETH, de William Shakespeare

Actriţă

Studii: medii

Venită de la Ansamblul Armatei din Cluj-Napoca împreună cu soţul său de atunci, nu a zăbovit la Oradea decât mai puţin de două stagiuni. Actriţă cu aspect plăcut şi cald, a avut câteva apariţii agreabile în puţinele roluri jucate, în care nu era doar decorativă. După divorţ s-a transferat la alt teatru.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Actor

Data şi locul naşterii: 11.11.1922, Calvaser, zona Sibiului

Studii: Institutul de Artă Teatrală

Nicolae Toma şi-a făcut studiile în Blaj, recunoscut ca unul din oraşele culturale de tradiţie din Ardeal: şcoală temeinică, serioasă, care şi-a pus amprenta asupra ţinutei viitorului actor.

A dat examen la Conservator, îndrumat de profesorul de muzică, pentru motivul simplu că avea voce frumoasă. O mare surpriză a fost pentru el – mai târziu a devenit o amintire preţioasă – întâlnirea, ca student, cu marele actor Zaharia Bârsan, care, ascultându-l recitând o poezie de George Coşbuc, l-a lăudat, recunoscând că are talent.

Actor

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1955

A avut şansa să joace, ca prim rol profesionist, Agamiţă Dandanache din spectacolul inaugural al secţiei române a Teatrului de Stat Oradea – 1955, cu „O scrisoare pierdută” de I.L.Cargiale şi încă două roluri importante. Apoi, jignit pentru că a fost distribuit într-un rol de figuraţie, a părăsit colectivul. După mai multe peregrinări s-a angajat la Teatrul „Ion Creangă” din Bucureşti, unde a jucat până la sfârşitul carierei. A apărut în spectacole tv şi în roluri medii sau episodice din mai multe filme cu caracter istoric. Un actor talentat.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Trupa Iosif Vulcan:

Trupa Arcadia:

×

TOP